Mądry zamek

Dziś pora na zabawkę, która oczarowała całą naszą rodzinkę. Gra, po którą każdy domownik sięga z ogromną przyjemnością bez żadnej zachęty i chętnie bawi się nią nawet zupełnie samemu.
Bez względu na wiek i płeć. Bez względu na zainteresowania. 
Nie możliwe?
A jednak!

Sama byłam zdziwiona, kiedy nachodziła mnie chętka na tą zabawkę, gdy moja młodsza pociecha smacznie spała, a starsza właśnie była w szkole. Myślałam, że jestem jakaś dziwna sięgając ot tak po zabawkę mojego dziecka. Ale gdy pewnego dnia przyłapałam dokładnie na tym samym mojego męża, a po kilku dniach również moją mamę - zrozumiałam, że żaden ze mnie wyjątek! Ta gra po prostu przyciąga jak magnes!

Nie będę Was zatem dłużej trzymać w niepoprawności i pokażę cóż to za cudeńko trafiło do naszego domu. Jest to gra firmy


o nazwie "Mądry zamek"


Nie jest to gra planszowa, nie ma tu żadnych pionków ani kostki. Nie są to też typowe drewniane klocki, które tak doskonale pamiętamy z dawnych lat. Ta zabawka to coś zupełnie innego! 
To wspaniałe ćwiczenie zręczności, logicznego myślenia, planowania strategicznego, wyobraźni oraz spostrzegawczości. 
To gra, która wymaga od naszego dziecka skupienia, rozsądku i bystrości. 
A dlaczego?


W tym nie dużym pudełku znajdziemy jedynie:
- instrukcję obsługi,
- książeczkę z zadaniami,
- 7 drewnianych elementów.

Drewniane elementy, o których mowa powyżej to nic innego jak cztery klocki i trzy paliki zakończone szpicem przypominającym wieżyczkę na zamku. Każdy z tych palików ma inną długość, natomiast klocki też nie są takie typowe. Po pierwsze po obu stronach mają one zupełnie inną grafikę dzięki czemu możemy je wykorzystywać zarówno jako element poziomy jak i pionowy nie psując tym jednocześnie grafiki całego zamku. A poza tym one mają dziury! Służą one do wsuwania wymienionych wcześniej palików w odpowiedni sposób. Ale o tym później.






I choć wydawałoby się, że tyle elementów to naprawdę niewiele, to wierzcie mi, że grać w nią można godzinami. Z tych 7 elementów możemy wykonać całą masę różnych układów, by powstał drewniany niekiedy dość zabawny zamek. A każdy z nich jest dokładnie zobrazowany w dołączonej do gry książeczki. Bo właśnie na tym polega nasza zabawa. Na układaniu klocków. Ale nie tak bezmyślnie i jak tylko przyjdzie nam do głowy. choć oczywiście jeśli mamy ochotę, tak bawić się również możemy. Ale jeśli brakuje nam pomysłów wystarczy sięgnąć po tę właśnie książeczkę i wspaniała zabawa gotowa!


Na początku mamy łatwiejsze zadania do wykonania, bowiem polecenia te są pogrupowane w cztery kategorie. Pierwsza z nich to STARTER, gdzie jak już wspomniałam układy te są najłatwiejsze.


Kolejny etap to JUNIOR - czyli ciut trudniejsze pomysły.


Następna to EXPERT. W niej układy klocków już są bardziej skomplikowane i wymagają od małego gracza większego skupienia i zręczności.



I na koniec MISTRZ. Te układy sprawiają nam największą trudność, gdyż układ poszczególnych klocków jest ukryty. W tym przypadku widzimy tylko ogólny kształt całego zamku.



Od razu powiem Wam, że szalenie podoba mi się ta książeczka. Po pierwsze jest naprawdę niewielka więc na naszą zabawę nie potrzebujemy bardzo dużo miejsca. Pod drugie, kartki są śliskie i dość grube, by nie zniszczy nam się za szybko. Po trzecie jest bardzo kolorowa, a poszczególne etapy zadań zaznaczone są innym kolorem grzbietu dzięki czemu szybko znajdziemy interesujący nas dział. A ostatnie jej zaleta, to fakt, że kartki umieszczone są na sprężynie. W ten sposób podczas naszej zabawy książeczka nie zamyka nam się, a jeśli chcemy przerwać zabawę i dokończyć później po prostu wywijamy książeczkę na danym ćwiczeniu i nie musimy zapamiętywać numeru ćwiczenia bądź strony. Same zalety!

 

Poszczególne zadania jak już wspomniałam są podzielone według stopnia trudności. Ale ich zaletą jest również fakt, że są one bardzo ciekawe i dające do myślenia. A poza tym, ta zabawa naprawdę bardzo wciąga. Gdy zaczynamy układać pierwszy zamek już mamy ochotę na kolejny i kolejny. Takie układanie wcale się nie nudzi. Wręcz przeciwnie - wciąga. Tworząc kilka pierwszych już zżera nas ciekawość co będzie dalej, czym ta gra jeszcze nas zaskoczy! A pomysły z rozdziału Mistrz zaskoczył nawet nas i sprawił, ze łatwo nie było. Musieliśmy dokładnie przemyśleć nasze działanie, by ułożyć właściwy kształt zamku. Na odwrocie każdego zadania znajdziemy oczywiście rozwiązanie, więc możemy sprawdzić, czy nasz zamek zbudowaliśmy prawidłowo :)



Fajne jest również to, że nie można ułożyć inaczej klocków by powstał właśnie taki a nie inny kształt. Ja przynajmniej takiego rozwiązania nie dostrzegłam. Zatem nasza zabawa sprawia, że musimy bardzo dokładnie wszystko przemyśleć i zaplanować. Ta zabawa wymaga od dziecka naprawdę wielkiego skupienia.



Ogromnym plusem tej zabawki jest również to, że świetnie nadaje się ona dla dzieci w każdym wieku, a nawet dla dorosłych. Pisałam Wam już, że nawet mnie i mojego męża ta układanka zafascynowała. Bawiliśmy się nią naprawdę wyśmienicie i koniecznie musieliśmy przejść wszystkie 48 zadań. To samo miała moja mama. Ciekawość, czy uda nam się ułożyć wszystkie zamki była po prostu silniejsza. Moja siedmiolatka również świetnie bawi się podczas układania. Lubi do niektórych zadań wracać, a niekiedy po prostu brnie do przodu mając ogromną satysfakcję, gdy uda jej się pokonać kolejny etap gry. Ale nie ona jedna jest zadowolona z takiej zabawki w domu. Natalka choć ma zaledwie 14 miesięcy także z przyjemnością po nią sięga. Fakt, nie potrafi jeszcze ułożyć żadnego zamku z książeczki i zupełnie nie wie o co w tym chodzi, ale za to klocki z dziurkami, w które może wtykać paliki i układać niestworzone rzeczy bardzo jej się podobają. Widzę, ze ta zabawa bardzo jej się podoba, a jej umiejętności budowania z nich różnych dziwactw są z każdym dniem coraz większe.







Elementy układanki są drewniane, więc nie zniszczą nam się one za szybko. Nawet gdy weźmie je w obroty nasz najmłodszy członek rodziny :)




Według nas ta zabawka jest po prostu rewelacyjna. Szalenie nam się podoba!
Mądry zamek
Wiek graczy: 3-99 (ale bawić się nią mogą i mniejsze dzieci :)
Liczba graczy: 1+
Więcej informacji TUTAJ

GORĄCO POLECAM!!!

3 komentarze:

  1. Fajny zameczek :) Na pewno spodobałby się mojej Natalce ;)
    W moim sklepie Asport-Junior.pl odnajdziesz jedynie produkty sportowe, ale też wiele jest bardzo ciekawych;)
    Zapraszam:)

    OdpowiedzUsuń

UWAGA!!!
Komentarz nic nie kosztuje :P Skusisz się?? :)